Perspektivy e-mobility v kontextu fotovoltaického systému navrženého pro vlastní spotřebu

Datum: 25. 04. 2019
Energetická transformace začíná pro většinu lidí instalací fotovoltaického systému na vlastní střechu. Uživatelé tím nejen pokryjí svoji spotřebu elektřiny v domácnosti, ale díky chytrým řešením od obchodní jednotky Fronius Solar Energy mohou také využít kompletní spektrum propojování sektorů.

Fronius


Zelená mobilita poháněná solární energii

Cílem je pokrýt spotřebu energie v domácnosti vlastním vyrobeným solárním proudem, který lze využít také k přípravě teplé vody a pro e-mobilitu. Díky tomu je možné zvýšit stupeň soběstačnosti a lépe vytížit FV systém. Avšak speciálně u e-mobility záleží na vhodné celkové koncepci, kterou tvoří fotovoltaický systém, akumulátor, zařízení pro přípravu teplé vody a wallbox (domácí nabíjecí stanice pro elektromobil) a která zajišťuje, aby se do nádrže opravdu čerpalo slunce.

V případě osobní energetické transformace jde o to, aby se využívalo celé spektrum propojování sektorů. Díky optimálnímu energetickému managementu se realizuje největší možná spotřeba vlastní vyrobené sluneční energie. Tím lze zvýšit rentabilitu, vlastní spotřebu i stupeň soběstačnosti a zároveň snížit náklady. Vedle elektřiny a tepla je mobilita třetím velkým sektorem, který je možné prostřednictvím řešení Fronius napájet proudem z vlastní střechy. 

„Když máte elektromobil, pak také chcete jezdit na sluneční energii,“ vysvětluje Martin Hackl, Global Director Solar Energy ve společnosti Fronius. 

„Často se ale stává, že když je proud z vlastního FV systému k dispozici, nejste zrovna doma.“ Tady pomůže společnost Fronius. Její odborníci na solární proud totiž o e-mobilitě přemýšlejí dopředu a umožňují, aby se proud uložený přes den nabíjel do elektromobilu odpoledne nebo večer. „Jde o to, abychom měli energetické řešení, které zajistí, že elektromobil dostane opravdu zelený proud,“ rozvádí myšlenku M. Hackl. „Tomu musí odpovídat kompletní balíček.“ 

Jak se zelený proud dostane do auta?

Majitelé elektromobilů mají pro nabíjení svého vozu v podstatě tři možnosti. Nejjednodušší, ale také nejméně efektivní metodou je v případě potřeby prostě zapojit vůz do zásuvky nebo wallboxu a použít energii, která je právě dostupná. Tím uživatel často dosáhne jen nepatrného zvýšení vlastní spotřeby. 

Velká část proudu totiž pochází ze sítě. Pro inteligentní nabíjení akumulátoru elektromobilu je kromě FV systému na střeše potřebný střídač Fronius s integrovaným energetickým managementem a kompatibilní wallbox, tedy domácí nabíjecí stanice. Střídač signalizuje wallboxu, kdy je k dispozici přebytek proudu, a wallbox pak elektromobil nabije. Tím lze zvýšit vlastní spotřebu přibližně o dalších 20 procent. 

Při využití dynamické regulace nabíjení1 a dodatečného zásobníku energie Fronius může podíl vlastní spotřeby v závislosti na velikosti systému a chování spotřebitele vzrůst téměř na 100 procent. V rámci této metody energetický management dočasně ukládá přebytečný proud vyrobený přes den do akumulátoru Fronius Solar Battery a odebere ho, když je zapotřebí natankovat. 

„Tak lze elektromobilitu používat opravdu smysluplně a sofistikovaně,“ říká M. Hackl. „Pokud se systém rozšíří ještě o regulátor spotřeby Fronius Ohmpilot, který dokáže nevyužitý proud použít k přípravě teplé vody, je řešení ekonomicky nejúčelnější a dosáhne se nejvyššího stupně soběstačnosti.“

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: Fronius
Facebook
Přečteno: 814x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.2 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: