Světový rekord: Číňané v energetické hustotě Li-Ion baterii porážejí americkou Teslu nebo německou BMZ

Datum: 15. 04. 2019
Největší brzdou rozvoje elektromobility v současnosti je nízká energetická hustota Li-Ion baterií. Nejvyspělejší baterie, které používá ve svých elektromobilech Tesla nebo další výrobci,  mají hustotu cca 250 Wh/kg. Nyní však na trh přichází nové bateriové články od největšího čínského výrobce baterií Contemporary Amperex Technology Co (CATL) s rekordní energetickou hustotou.

SAFT


Nový rekord

Americká společnost Tesla, která letos ve spolupráci s Panasonicem dokončuje největší gigatovárnu na výrobu baterií na světě v Nevadě, v současnosti dosahuje na poli baterií energetické hustoty cca 250 Wh/kg. Německý výrobce baterií BMZ letos potvrdil, že v nejlepší kvalitě jakosti jeho baterii mají energetickou hodnotu ve výši 263 Wh/kg.

Nicméně, letos na trh přicházejí nové Li-Ion baterie od CATL, které  se chlubí energetickou hustotou ve výši 304 Wh/kg, což bude znamenat další významné vylepšení dojezdů elektromobilů, resp. jejich nižší hmotnosti. 

V blízké budoucnosti však čínský výrobce CATL hodlá vylepšit svoji technologii tak, aby energetickou hustotu baterii posunul až na magickou hladinu 500 Wh/kg, což je téměř dvojnásobek oprosti současnému standardu v branži.

Výrazné zvýšení kvality

CATL v současnosti vyrábí baterie s označením NCM 523, které jsou k dispozici od roku 2017. Tyto baterie mají energetickou hustotu 235 Wh/kg a 570 Wh/L v případě prismatických (hranolovitých) článků, resp. 250 Wh/kg a 530 Wh/L v případě při zaoblených (vakovitých) článků.

Nové baterie od CATL nesou označení NCM 811 a disponují zvýšenou energetickou hustotou 270 Wh/kg a 660 Wh/L v případě hranolovitého provedení, resp. 304 Wh/kg a 700 Wh/L při zaobleném provedení. 

Díky novému typu Li-Ion baterií od CATL by mohl elektromobil s 50 kWh baterií a energetickou hustotou 300  Wh/kg mohl vážit o 34 kg (17 %) méně (baterie by měla 166 kg), než s předchozí generací Li-Ion baterie, která má taktéž 50 kWh, ovšem s 250 Wh/kg (zde by baterie měla 200 kg). 

Rozhodně tedy nejde o zanedbatelný rozdíl, což by se jistě pozorovatelně projevilo na dojezdu elektromobilu.
 
Nový standard na trhu



CATL ve své firemní prezentaci informoval (viz obrázek výše), že připravuje dvě generace vylepšených NCM 811 baterií. První generace bude mít společné anody vyrobené s grafitem, druhá generace dostane anody vyrobené s grafitem smíchaným s trochou křemíku pro zvýšení hustoty energie. 

Vzorek bateriových článků s hustotou energie 304 Wh/kg patří do druhé generace, která přijde do sériové výroby asi již v roce 2021, pokud jsou prezentované informace správné. 

Nicméně, první generace vylepšených baterií je však již hotova a připravena pro první sériově vyráběné elektromobily, které dorazí v příštích měsících. Jedná se o modely čínských elektromobilů NIO ES6 a GAC Aion S. Díky spolupráci s dalšími výrobci elektromobilů lze v případě nové generace CATL baterií počítat s tím, že v případě vylepšeného typu  NCM 811 bude použit uelektromobilů značek Peugeot e-208, DS 3 Cossback E-Tense, Opel e-Corsa, či Volkswagen ID 3 (Neo). 

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: CATL
Facebook
Přečteno: 1806x
E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.3 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: