Hyundai bude využívat staré akumulátory pro skladování elektřiny

Datum: 02. 07. 2018

Hyundai uzavřel partnerství s energetickou společností Wärtsilä. Cílem spolupráce je použití vysloužilých baterií z elektromobilů značky Hyundai se využijí pro velkokapacitní skladování energie.

Hyundai

Smysluplné využití použitých akumulátorů

S trvalým nárůstem počtu elektromobilů i hybridů je čím dál aktuálnější otázka "druhého života" či recyklace jejich použitých akumulátorů. Téma je to žhavé pro každou automobilku, která se do těchto vod pouští. Nyní svůj záměr odhaluje Hyundai, který už má svůj masový model s těžkými a velkými bateriemi - Ioniq. Mild hybridem už je ale třeba i SUV Tucson.

Hyundai, který vypočítal, že v roce 2025 bude mít z modelů Ioniq a Tucson akumulátory s kapacitou 29 GWh. Akumulátory tak chce využít v průmyslové oblasti, kde pomocí externí firmy Wärtsilä prodlouží život těmto součástkám, které jsou plné vzácných kovů a chemikálií.

Koncern Hyundai Motor Company kvůli tomu uzavřel partnerství se společností Wärtsilä. Rozhodnutí vychází z potřeb obou stran. Automobilka se potřebuje efektivně a ekologicky zbavit použitých baterií, či to spíše umožnit svým zákazníkům, a energetici na druhé straně mohou klientům nabídnout levnější řešení pro skladování průmyslové energie.

„Skladování elektrické energie je dalším logickým krokem pro následné využití použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel,“ řekl Dr. Youngcho Chi, vedoucí inovací koncernu. „Opětovným využitím produktů, jako jsou akumulátory elektricky poháněných vozidel, obsahující velké množství vzácných surovin, eliminujeme náklady na likvidaci a zvyšujeme hodnotu investic do výzkumu a vývoje výroby této technologie.“

Inspirace od konkurence

Je třeba říci, že stejným směrem jako Hyundai se udává i konkurence, například Toyota, Nissan či BMW. Koncern Renault-Nissan bude z akumulátorů dělat domácí zásobárny elektrické energie, které se mohou využít třeba u solárních elektráren.

Další automobilka Toyota zase bude z akumulátorů dělat speciální solární osvětlovací lampy do míst, kde není energie. Tak se dostane světlo třeba tam, kde byla přírodní katastrofa a inženýrské sítě nejsou obnovené.

Je ovšem potřeba říci, že se tímto životnost baterií prodlouží, ale k likvidaci jednou bude muset dojít. Na druhou stranu, vývoj takovýchto kooperací může cenu akumulátorů a tím pádem i elektromobilů a hybridů postupně snižovat.

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: Hyundai
Facebook
Přečteno: 383x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.4 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: