Sluncem poháněný elektromobil se začne příští rok vyrábět ve Švédsku

Datum: 25. 04. 2019
V bývalé továrně švédské automobilky Saab již příští rok začne výroba solárního elektromobilu s názvem Sion od společnosti Sono Motors. Na výrobě tohoto unikátního automobilu se bude podílet čínská společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS) a německý startup Sono Motors.
 
Sono Motors


Čínsko-německá kooperace

Nový sluncem poháněný elekromoibil Sion se bude vyrábět v bývalé továrně po zkrachovalé automobilce Saab ve švédské továrně v Trollhättan. V minulosti tuto továrnu odkoupila čínská společnost NEVS. Po neúspěšném pokusu o restart značky Saab se rozhodla NEVS přesunout výrobu do Číny, ale její závod ve Švédsku dosud zůstal nevyužitý. To se má změnit v polovině příštího roku.

Solární Sion se začne vyrábět od druhé poloviny roku 2020. Na celkově osm let je naplánována produkce 260 tisíc kusů.

Unikátní koncept

Německý startup Sono Motors své první vozidlo představil minulý rok a ihned zaujal netradičním přístupem. Většina karosérie elektrického hatchbacku je totiž pokryta 330 solárními články, jenž jsou integrovány do karoserie na střeše, na kapotě a na bočních stranách vozu

Díky solárním článkům by se mělo vyrobit dostatek energie na jízdu na krátké vzdálenosti (cca do 30 km). Zbytek energie vozů dodá baterie, která umožní vozu dojezd až 250 km. Následné nabíjení pouze pomocí sluneční energie by mělo při ideálních podmínkách trvat 8 hodin.

Podle Maximilliana Seiferta, šéfa programů vozidel firmy Sono Motors, umožní solární články snížení frekvence nabíjení ze zásuvky. Pro případ, že samodobíjení elektromobilu neumožní počasí, nebo pokud bude elektromobil potřebovat více energie na delší cestu,  lze vůz dobít pomocí tradiční zásuvky (není nutné využívat nákladné dobíjecí stanice. 

Další zajímavostí vozu je i palubní systém filtrace vzduchu, který využívá mech. Ten je viditelný i na palubní desce a dokáže vyfiltrovat až 20 % pevných částic ze vzduchu v kabině. 

„Auto je dále vybaveno ohřívačem sedadel, klimatizací, velkým informačním systémem s možností připojení smartphonu, což znamená, že zde máme opravdu plnohodnotné vozidlo, které je zároveň jednoduché,“ prohlásil Laurin Hahn, zakladatel a generální ředitel společnosti.

A co cena a technologie?

Finální cena vozu Sono by se měla pohybovat kolem 25500 EUR. Německý výrobce Sono Motors již v současnosti eviduje přes 9800 objednávek.

Původní cena vozu měla být  o  9 500 eur nižší. Vzhledem kvůli rostoucím cenám baterií v posledním roce – či lépe řečeno vysoké poptávce po bateriových článcích od prominentnějších hráčů na trhu, byl nucen výrobce cenu vozu zvýšit. 

Pokud jde o technologie, spojil startup síly s Continentalem, který má údajně vyrábět elektrickou pohonnou jednotku.  Pokud se jedná o 35kWh baterii s dojezdem okolo 255 km, pak jí  má dodat ElringKlinger.

V době očekávaného uvedení na trh ve druhé polovině roku 2020 bude již na trh obrovská konkurence mezi elektromobily ve stejné cenové hladině. Každopádně Sion ovšem bude mít výhodu solárního panelu na střeše.

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: Sono Motors
Facebook
Přečteno: 755x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.3 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: