Agentura DNV GL: Polovina prodaných aut v roce 2033 bude pohánět elektrická energie

Datum: 02. 01. 2019
Do 15 let se elektromobilita stane masovou záležitostí. Každý druhý prodaný vůz prý bude jezdit na elektřinu. Tvrdí to  nejnovější průzkum renomované poradenské společnosti DNV GL.

ČEZ


Boom elektromobility do 15 let

Rozvoj dopravy ovládne elektromobility. Zatímco některé značky se již nyní chtějí definitivně zbavit dieselů, jiné jsou ještě striktnější a říkají, že v příštích letech už budou vyrábět pouze elektrifikovaná elektrická auta. V  roce 2033, tedy za patnáct let, bude každé druhé prodané auto jezdit výhradně na elektřinu. Tvrdí to experti agentury DNV GL ve svém aktuální reportu o vývoji elektromobility. 

V některých zemích, kde je koupě elektromobilu podporována nejrůznějšími výhodami, už tyto vozy zaznamenávají dvojciferný tržní podíl. Toto je v Evropě případ Nórska.

Nejnovější výzkum však říká, že v celosvětovém měřítku se takové hodnoty dočkáme až za několik let. V současnosti rozvoje elektromobility brzdí různé překážky, zejména obavy z vyšší ceny, nedostatečného dojezdu na jedno nabití a samozřejmě i chybějící infrastruktury.

„Pracujeme se základem v podobě deseti let zkušeností s experty v oblasti elektromobility. Je pravda, že v současné době je to stále hlavně politické téma, ale naším posláním je jej aplikovat na skutečný trh,“ stojí v oficiálním prohlášení společnosti DNV GL, která chce svými kroky přimět vlivné státy, aby růst infrastruktury podpořily.

Růst poptávky po elektřině

Evropa zažívá masivní růst počtu elektromobilů a hybridních aut. V roce 2018 jich mohlo být na cestách přes 1,3 milionu. Podle Evropské agentury pro životní prostředí (EEA) to však může znamenat úlevu pro životní prostředí jen při splnění dalších podmínek.

Jak říká EEA, rozvoj elektromobility může sice vést k poklesu emisí oxidů dusíku, prachových částic a dalších zplodin výfukových plynů, ale na druhou stranu i k růstu produkce oxidů uhličitého a siřičitého v důsledku růstu výroby elektřiny v uhelných elektrárnách. Plány na rozvoj obnovitelných zdrojů totiž počítají s tím, že výkon větrných a solárních elektráren musí být plně zálohován.

Většina současných prognóz a studií se shoduje, že zvláště ve státech s větším podílem obnovitelných zdrojů by mohla nabídka elektřiny pro elektroauta kolísat. 
Proto je důležité co nejrychleji vyřešit problém velkokapacitního skladování elektřiny vyráběné obnovitelnými zdroji a zároveň problém jejich zálohování jinými nízkoemisními zdroji v době, kdy nesvítí slunce a nefouká vítr. V současné době tyto podmínky splňují především jaderné elektrárny. 

Nízkoemisní zdroj, který je schopen tyto výkyvy pokrýt, představují v současnosti zejména jaderné či plynové elektrárny. Evropská komise s nimi proto počítá ve svých odhadech i pro rok 2050.

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: ČEZ
Facebook
Přečteno: 441x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.5 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: