Nabití do 15 sekund: Na trh přichází revoluční technologie rychlonabíjení pro elektromobilitu

Datum: 21. 07. 2016

Provozovatel městské hromadné dopravy v Ženevě Transports Publics Genevois (TPG) a průmyslový gigant ABB začali spolupracovat s výrobcem autobusů, firmou Hess, na přípravě nového dopravního systému. Nově se zde využije poprvé technologie extrémně rychlého nabíjení do 15 sekund pro elektrické autobusy.

ABB


Revoluční technologie

Tato revoluční technologie nevyžaduje žádné nadzemní elektrické vedení a umožňuje tichou dopravu bez emisí. Poskytuje alternativu k dieselovým autobusům a představuje model pro městskou dopravu budoucnosti.

V rámci první etapy nového bezemisního dopravního systému se uplatní u 12 plně elektrických autobusů (e-busů) TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation), které jezdí na lince 23 spojující ženevské letiště s předměstím Ženevy. Ve srovnání se stávajícími dieselovými autobusy mohou e-busy ušetřit až 1000 tun oxidu uhličitého ročně.

Společnost ABB dodá a uvede do provozu 13 rychlonabíjecích stanic podél trasy autobusu městské dopravy, dále 3 nabíjecí stanice pro konečné stanice a 4 pro depa. Bude to nejrychlejší rychlonabíjecí technologie na světě – připojení autobusu k nabíjecímu místu nebude trvat ani sekundu.

Akumulátory v autobusu se na jedné autobusové zastávce nabijí pomocí 600kW připojení za pouhých 15 sekund. Plné dobití baterií proběhne na konečné stanici během 4 až 5 minut. Tuto novou technologii vyvinuli inženýři ABB ve Švýcarsku.

Jak to bude fungovat?

Princip je založený na extrémním příkonu dobíjecí stanice umístěné v portálu nad autobusem, která je součástí 13 zastávek z padesáti. Příkon této dobíjecí stanice bude 600 kW, což je pětkrát víc, než má rychlonabíječka pro vozidla Tesla. Množství energie, které se dostane do akumulátorů autobusu, bude dostatečné pro dojetí k další zastávce.

Na obratišti pak autobus bude moci dobít akumulátory na plnou kapacitu během deseti minut. Ženeva tím lokálně ušetří 1000 tun oxidů dusíku za rok, které by vyprodukovaly autobusy s naftovým motorem. A nejen to. Sníží se podél silnice i průměrný hluk, a to o nezanedbatelných deset decibel.

„Jsme hrdí na tuto revoluční technologii, která Ženevě pomůže naplnit představu tiché a bezemisní městské hromadné dopravy. Představuje model pro MHD budoucnosti a upevňuje naši vizi udržitelné dopravy pro lepší svět,“ uvedl Claudio Facchin, prezident divize Energetika ABB Group. „V rámci naší strategie Next Level usilujeme o vývoj řešení zaměřených na zákazníka a technologií, které snižují dopad na životní prostředí.“

Po úplném uvedení linky do provozu v roce 2018 budou vysoce kapacitní autobusy vyjíždět ve špičce z obou konečných stanic v desetiminutových intervalech. Linka denně přepraví více než 10 000 cestujících. Nahrazení dieselových autobusů elektrickými autobusy TOSA sníží hlučnost a také emise skleníkových plynů.

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: ABB
Facebook
Přečteno: 1188x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce portálu   |  English   |  Facebook
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.2 s
CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: