Volvo použije vysloužilé baterie z autobusů jako úložiště solární energie

Datum: 19. 12. 2018
První velkokapacitní úložiště solární energii v Evropě bude využívat vysloužilé baterie z elektrických autobusů značky Volvo. Tento netradiční akumulátor se stane součástí bytového komplexu ve švédském městě Göteborg, které je vybaveno solární střešní elektrárnou.

Proterra


Smysluplné využití vysloužilých baterií  

Recyklace baterií  z elektrických autobusů a elektromobilů se stane v budoucnosti klíčovou otázkou v v době, kdy stále větší počet měst plánuje přechod na elektrickou dopravu, klíčovou otázkou. Společnost Volvo jako první evropský výrobce elektroautobusů začala spolupracovat na výzkumném projektu na ukládání sluneční energie do vysloužilých baterií. 

Výzkum probíhá v bytovém komplexu Riksbyggen v Göteborgu, který se chce stát nejvíce inovativním a udržitelným bytovým projektem ve Švédsku - Positive Footprint Housing. Komě Volva na projektu spolupracuje i místní energetická společnost Göteborg Energi, bytové družstvo Riksbyggen a Vědecký park Johanneberg.

V místním bytovém komplexu vznikl unikátní systém, v rámci kterého se vyrobená energie ze solárních panelů na střechách bytových domů akumuluje do dříve používaných bateriích v autobusech Volvo. Akumulátor tak přispívá ke snížení spotřeby energie v objektu, slouží k jejímu ukládání i k případnému prodeji přebytečné solární energie. Kromě uskladnění solární energie může být akumulátor využitý i pro skladování elektřiny dodávané z distritbční sítě.

200 kWh akumulátor vznikl s podporou eurodotací

"Víme, že baterie z autobusů po skončení jejich životnosti ve veřejné dopravě mají potenciál pro další využití, což dokazuje tento zásobník energie. To bateriím prodlužuje život a znamená to lepší využití zdrojů a menší dopad na životní prostředí," říká Ylva Olofsson, projektová koordinátorka společnosti Volvo.

Bateriový akumulátor tvoří 14 lithium-iontových baterií z elektrických autobusů. Jsou instalovány v bateriové komoře, jsou vzájemně propojeny a vytvářejí tak zásobník s kapacitou 200 kWh. Velká část vyrobené elektřiny je spotřebována v místních bytech.

Výzkum o ukládání energie v použitých autobusových bateriích je realizován s podporou EU projektu IRIS Smart Cities. IRIS je Light House projekt, financovaný z EU HORIZON 2020.

Zdroj: SolarniNovinky.czFoto: Proterra
Facebook
Přečteno: 534x

REKLAMA

E-mailový zpravodaj

Aktuální zprávy z oblasti fotovoltaiky a akumulace energie
jsem člověk
jsem robot
NEJČTENĚJŠÍ
Dnes
x

Využíváním těchto služeb souhlasíte s používáním a ukládáním cookies. Více o cookies najdete v části Pravidla cookies.

Podmínky užívání   |  Redakce   |  English   |  Facebook   |  Ochrana údajů
© Copyright Solární Novinky.cz. Všechna práva vyhrazena.
Top50 Solar
Portál Solární novinky.cz je nejčtenější odborné online medium, které se věnuje následujícím tématům: Fotovoltaické panely, měniče, mikro střídačea FVE
Generováno 0.2 s
CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/) RS_PROHLIZEC:DALSI HTTP_REFERER: